Zarządzanie międzykulturowe
Nie istnieje jeden uniwersalny schemat kulturowy!
„Co powinien wiedzieć manager przyjeżdżający z innego kraju do Polski?”
„Czy styl zarządzania, który sprawdził się w Jego kraju będzie równie efektywny w Polsce?
„Jak zrozumieć, dlaczego podwładni nie zawsze reagują tak, jakby manager sobie tego życzył?
Największe sukcesy będą odnosić managerowie, którzy mają największy dostęp do repertuarów styli współpracy z zespołem i rozumieją, jaki potencjał tkwi w różnicach.
Świadomość międzykulturowa staje się bardzo istotnym czynnikiem w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów biznesowych. Świat międzynarodowych korporacji to świat kulturowo zróżnicowanych zespołów. To świat ludzi pochodzących z bardzo różnorodnych kręgów kulturowych. Nie tylko mówiących różnymi językami, ale również interpretujących rzeczywistość w różny sposób.
Celem szkolenia jest:
- Zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami funkcjonującymi w obrębie szerokiego obszaru psychologii międzykulturowej
- Przybliżenie realnych problemów występujących w codziennej pracy korporacji międzynarodowych
- Analiza i odwołanie do bieżącej sytuacji korporacyjnej uczestników szkolenia
Szkolenie adresowane jest do:
- Osób pracujących /kierujących w międzynarodowych zespołach
- Obcokrajowców, którzy rozpoczynają prace w Polsce
- Polaków wyjeżdżających za granicę
Korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu:
Rozwój ścieżki kariery – szkolenie międzykulturowe poszerza umiejętności interpersonalne i tym samym zwiększa możliwości rozwoju zawodowego. Posiadanie świadomości międzykulturowej daje uczestnikom szkolenia przewagę na konkurencyjnym i międzynarodowym rynku pracy.
Program szkolenia:
- Międzykulturowe środowisko pracy
- Co rozumiemy przez „międzykulturowe środowisko pracy”?
- Jakie niesie to ze sobą wyzwania dla pracowników?
- Jakie procesy zachodzą, kiedy spotykają się ze sobą przedstawiciele różnych kultur?
- Stereotypy i uprzedzenia
- Dając sobie przestrzeń dajmy przestrzeń innym.
- Inność zamieniamy w narzędzie stymulujące rozwój.
- Poznając mechanizmy stereo typizacji poszerzamy horyzonty widzenia i doświadczania świata.
- Jak sobie radzić ze stereotypami, które towarzyszą człowiekowi od dzieciństwa?
- Polska i Polacy Lokalnie i na Świecie (w przypadku szkoleń dla obcokrajowców; w przypadku szkoleń dla Polaków wyjeżdżających zagranicę przedstawienie kultury docelowej)
- To zapoznanie uczestników szkolenia z bogatą historią i kulturą Polski.
- Przedstawienie wartości narodowych, moralności, etyki i etykiety w Polsce.
- Przybliżenie Polski, jako kraju Europy Centralnej – co bezpośrednio wpłynęło na przeszłość kraju, wpływa na teraźniejszość i będzie wpływać na przyszłość.
- Analiza zachowań Polaków pod względem kulturowym i biznesowym.
- Jak Polacy postrzegają obcokrajowców?
- Jak odnoszą się do obecnego Świata?
- Wymiary Kultur
- Zapoznanie uczestników kursu z obszernymi badaniami Geerta Hofstede, którego innowacyjna praca rzuciła nowe światło na funkcjonowanie w otoczeniu kulturowo zróżnicowanym.
- Międzynarodowe aspekty komunikowania się w organizacji
- Poznanie wymiarów kultur to również poznanie stylu komunikowania się i relacji panujących w firmie.
- Różnice Kulturowe a zachowania w biznesie
- Poznając główne cechy kultur świata Biznesu, uczestnik uczy się jak odczytywać intencje, nawiązywać relacje oparte na zrozumieniu i wiedzy oraz skutecznie współpracować.
- Negocjacje w biznesie
- Zapoznanie uczestników szkolenia z typami negocjatorów pochodzących z różnych kręgów kulturowych.
- Zarządzanie Zespołem Międzykulturowym
- Jak identyfikować, analizować i zarządzać różnicami kulturowymi występującymi wśród członków zespołu z wykorzystaniem w pełni potencjału, który różnice te przynoszą?
- Budowanie zespołu – z uwzględnieniem osobowości w zespole
- Menadżer a zespół – wzajemne oczekiwania i obawy
- Motywacja – Jakie działania wspierają motywowanie do pracy zespołu składającego się z osób pochodzących z różnych kręgów kulturowych.
- Podsumowanie i zakończenie