Zarządzanie czasem i organizowanie pracy własnej
Na szkoleniu Techniki zarządzania sobą w czasie między innymi uczymy:
- Jak ustalać swoje priorytety (co wykonywać w pierwszej kolejności) – jak rozplanować swoje zadania, by wiedzieć czemu poświęcać więcej czasu a czemu mniej, jak pogodzić wiele rzeczy na raz i jak z tym zdążyć.
- Jak planować pracę, by nie zabierać rzeczy do zrobienia do domu – pracuję w pracy – jak efektywnie wykonywać zadania.
- Jak zwalczać lenistwo i nie marnować swojego czasu.
- Co robić, by nie odkładać zadań na ostatnią chwilę.
- Jak zarządzać czasem w sytuacji, gdy jest go niewiele z powodu niespodziewanych zadań z krótkim terminem realizacji.
- Jak pozyskać dla siebie więcej czasu i jak zorganizować własny czas – techniki i narzędzia zarządzania czasem.
- Jak szybciej wykonywać przydzielone zadania, by uzyskać czas na dodatkowe sprawy.
- Jak poradzić sobie z osobami, które przerywają organizację czasu własnego. Co robić, gdy szef zabiera czas.
Cel szkolenia
- uświadomienie uczestnikom nawyków z zakresu własnej efektywności,
- uświadomienie uczestnikom znaczenia poprawnego ustalania celów, weryfikacji postępów, analizy słabszych stron w kontekście podnoszenia własnej efektywności,
- uświadomienie uczestnikom sensu zarządzania energią własną oraz energią pracowników w celu zwiększenia efektywności indywidualnej i zespołowej,
- poznanie znaczenia siły poprawnej komunikacji w delegowaniu zadań pracownikom, wyznaczania celów i weryfikowania postępów poszczególnych członków zespołu,
- poznanie niejednej techniki zarządzania sobą w czasie – skrzynki narzędziowej zawierającej zbiór tradycyjnych i nowoczesnych metod (zgodnie ze stylem zachowań danej osoby).
Korzyści
- nabycie umiejętności identyfikowania własnych „złodziei czasu”, nieefektywnych nawyków, oszczędności poznawczej itp.,
- podniesienie efektywności własnej i pracowników w zakresie planowania i organizacji pracy,
- poznanie reguł pozwalających efektywnie planować czas,
- maksymalizacja efektywności,
- wykorzystywanie odpowiedniej techniki zarządzania sobą w czasie w celu zwiększenia swojej efektywności osobistej,
- nabycie umiejętności tworzenia realistycznych planów w kontekście życia zawodowego,
- pobudzenie do zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy i opracowanie indywidualnego planu zastosowania w pracy możliwych metod.
Zakres merytoryczny:
- Analiza dotychczasowego sposobu organizowania czasu
- Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne bezpośrednio wpływające na osobistą efektywność w pracy
- Jak wygląda mój dzień w pracy? – na co poświęcam najwięcej czasu, na co go marnotrawię?
- Inwentaryzacja czasu pracy i analiza najczęstszych „pożeraczy czasu”
- Ocena dotychczasowej osobistej efektywności w pracy: co mi idzie świetnie, z czym się nie wyrabiam, z jakimi zadaniami i działaniami mam problem? – mocne i słabe strony
- Określenie warunków idealnych: co chciałbym zmienić w moim planowaniu zadań i sposobie pracy?
- Motywacja – czego mi brakuje, by motywować się do właściwego zarządzania zadaniami i ich realizacją?
- Skuteczne wyznaczanie priorytetów - plan osobistego zwiększenia efektywności w codziennej pracy
- Tworzenie własnych list celów – wyznaczanie priorytetów- stworzenie własnej checklisty
- Planowanie dnia pracy – aktywność indywidualna uczestników. Dodatkowe uwagi i wskazówki dotyczące praktycznego planowania- znaczenie planowania
- Hierarchia zmian: co i od kiedy wprowadzam w życie i jak to potem kontroluję?
- Zasada Pareto
- Moje prawdziwe zadania – najpierw sprawy najważniejsze, rozróżnianie spraw pilnych od ważnych
- Macierz Eisenhowera
- Efektywna organizacja i realizacja zadań
- Lista zadań – grupowanie i selekcja
- Analiza ABC
- Radzenie sobie z utrudnieniami w realizacji zaplanowanych działań
- Zasady racjonalnego planowania czasu - realizacja i organizacja zadań
- Planowanie działań etapami: sporządzanie planu dnia, tygodnia, miesiąca, kwartału i roku
- Twoja krzywa wydajności
- Praca pod presją czasu – wpływ adrenaliny na szybkość i jakość wykonania zadania
- Ustalenie stałego czasu na osobiste zadania
- Najpoważniejsze błędy w zarządzaniu czasem
- Ocena efektów wg zasady: planowanie – działanie – ocena
- Ocena dnia, tygodnia, miesiąca, kwartału, roku
- Plan osobistego zwiększenia efektywności w codziennej pracy
- Tworzenie własnych list celów – wyznaczanie priorytetów
- Planowanie dnia pracy – aktywność indywidualna uczestników. Dodatkowe uwagi i wskazówki dotyczące praktycznego planowania
- Hierarchia zmian: co i od kiedy wprowadzam w życie i jak to potem kontroluję?